Firma SOLBET w projekcie 590 powodów
Wszyscy zdają sobie sprawę, że kluczem do wzmocnienia naszej gospodarki jest rozwój rodzimych przedsiębiorstw. To od ich kondycji, w dużej mierze, zależą nasze domowe budżety. Przełożenie jest bardzo proste – jeśli firmy produkujące w Polsce prężnie działają i produkują, to potrzebują pracowników.
Z tego powodu zwiększa się zatrudnienie, a ludzie mają godną pracę, która pozwala im przeznaczyć zarobione pieniądze na wydatki i zakupy. To zaś generuje popyt, popyt generuje podaż, a sama podaż wpływa na zwiększenie zamówień w firmach. Tu koło się zamyka, bo przedsiębiorstwa by się rozwijać i produkować potrzebują większej liczby ludzi. W tym momencie przedstawiony cykl się powtarza.
Na tego typu aspekty stara się zwrócić uwagę konsumentów akcja „590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty”. Organizowana jest ona przez Stowarzyszenie PEMI, działające non-profit. W jej ramach prowadzona jest m.in. kampania informacyjna, mająca na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z kupowania rodzimych produktów.
Nazwa akcji „590 powodów”, bezpośrednio nawiązuje do kodów kreskowych, którymi oznaczone są polskie produkty. Okazuje się bowiem, że konsumenci nie tylko nie zdają sobie sprawy, z korzyści płynących z kupowania polskich wyrobów, ale często nie potrafią ich rozpoznać na półce! Dlatego też, akcja podkreśla, że numer widniejący na kodzie kreskowym każdego wyrobu stworzonego w Polsce rozpoczyna się od liczby 590. To pierwszy krok do tego, by rozpoznać polski produkt. Kolejnym etapem jest znalezienie na etykiecie informacji o kraju wytworzenia produktu. Gdy na opakowaniu poza kodem kreskowym rozpoczynającym się od liczby 590 znajduje się informacja „wyprodukowano w Polsce” wtedy możemy być pewni, że mamy do czynienia z rodzimym produktem. Poza edukacją w zakresie rozpoznawania polskich produktów i korzyści związanych z ich kupowaniem, organizatorzy przedsięwzięcia „590 powodów” postawili sobie również za cel zachęcanie polskich producentów do tego, by w maksymalnie widoczny sposób podkreślali kraj pochodzenia produktu. W końcu konsumenci będą mogli chętniej sięgać po polskie wyroby, jeżeli te będą czytelnie oznaczone.
Firma SOLBET, jako całkowicie polska firma o blisko 60. letniej historii, dołączyła do akcji jako partner. W ten sposób daje wyraz poparcia inicjatywie i chce zwracać uwagę na wszystkie kwestie związane z kupowaniem polskich produktów i przełożeniem tego na rodzimą gospodarkę. Dodatkowo, jako lider jakości w swojej branży, chce podkreślać, że „najlepsze” często znaczy „polskie” i że wspieranie rodzimej gospodarki może iść jednocześnie w parze z inwestowaniem w jakość.
Więcej o projekcie 590 powodów na stronie: www.590powodow.pl