Grupa Selena wśród liderów innowacyjności
Grupa Selena – prowadzący działalność na całym świecie holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej – znalazła się wśród najbardziej innowacyjnych firm wybranych spośród Listy 2000 opracowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”.
W rankingu najbardziej innowacyjnych firm z Listy 2000 znalazło się 60 przedsiębiorstw. Zestawienie opracowano na podstawie analizy wskaźników związanych z działalnością badawczo-rozwojową firm. O wynikach zadecydowały: struktura finansowania badań, organizacja zatrudnienia w działach badań i rozwoju, a także wyniki analizy jakościowej obejmującej przede wszystkim międzynarodową skalę innowacyjności przedsiębiorstw.
„Badania pełnią kluczową rolę w rozwoju międzynarodowej działalności Grupy Selena. Projekty badawczo-rozwojowe umożliwiają opracowanie indywidualnych receptur produktowych dla rynków Azji, Europy, Ameryki Północnej i Południowej. Nasza produkcja od początku oparta jest wyłącznie o oryginalne receptury Seleny – dzięki własnym laboratoriom jesteśmy w stanie szybko rozwijać i modyfikować asortyment w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania rynku. Taka elastyczność jest cennym narzędziem walki konkurencyjnej” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA – spółki kierującej działalnością Grupy.
Innowacyjność jest kluczowym elementem strategii biznesowej Seleny. Działy Research & Development prowadzą badania nad rozwojem każdej z trzech podstawowych grup produktowych z portfolio Seleny (piany, uszczelniacze, kleje). W przypadku uszczelniaczy prace prowadzone są równolegle przez laboratoria w Polsce, Chinach i USA. Dzięki takiemu modelowi organizacyjnemu, Grupa Selena stale poszerza swoją ofertę, dostosowując ją do zróżnicowanych potrzeb klientów na poszczególnych rynkach. Celem projektów badawczych jest:
- tworzenie innowacyjnych wyrobów i technologii;
- poszerzanie asortymentu;
- podnoszenie walorów użytkowych już istniejących wyrobów;
- dostosowywanie oferty produktowej do potrzeb i specyfiki poszczególnych rynków.
„W obliczu trudnej sytuacji gospodarczej wiele firm decyduje się na redukcję wydatków na badania i rozwój. Grupa Selena, mimo spowolnienia gospodarczego, postawiła na rozwój i kreację nowych produktów oraz stałe podnoszenie ich jakości. Strategia ta przynosi konkretne rezultaty: na wielu rynkach przychody ze sprzedaży nowych produktów zrównoważyły spadek popytu w naszych tradycyjnych grupach produktowych, spowodowany mniejszą liczbą inwestycji budowlanych” – wskazuje Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA.
Prowadzone przez Selenę na szeroką skalę projekty badawcze umożliwiają stały rozwój oferty produktowej przedsiębiorstwa. Od debiutu giełdowego w kwietniu 2008 roku firma z sukcesem wprowadziła na rynki zagraniczne m.in. klej do styropianu Tytan Styro 753 i masy bitumiczne, natomiast na rynku polskim zamocowania Tytan Fixing Systems czy linię klejów do płytek Tytan GEA.