Siedem tysięcy m³ betonu Lafarge posłużyło do rozbudowy największego portu lotniczego w Polsce – warszawskiego Lotniska Chopina. Inwestycja właśnie dobiega końca. Materiały Lafarge wykorzystano do budowy pirsów, czyli części lotniska, w której pasażerowie czekają na połączenia po przejściu odprawy lotniczej.

Materiały Lafarge wykorzystano do budowy pirsu centralnego Terminalu 1 oraz pirsu południowego Terminalu 2. Pirs to jeden z głównych elementów każdego lotniska: jest przedłużeniem hali głównej. Od pirsu odchodzą kryte przejścia do samolotu, czyli tzw. rękawy.

Łączna powierzchnia obu wybudowanych pirsów na warszawskim Okęciu wynosi ponad 18 tys. m². Na potrzeby ich rozbudowy Lafarge dostarczył 3 różne rodzaje betonu: drogowo-mostowy, posadzkowy i konstrukcyjny. Zostały również wykorzystane specjalne zaprawy Lafarge, które posiadają podwyższone parametry mrozoodporności i wodoszczelności. Dzięki tej rozbudowie port lotniczy na Okęciu będzie dysponował 27 rękawami łączącymi terminal z samolotami i 45 bramkami w hali odlotów.

Przy realizacji tak ważnych i prestiżowych obiektów inwestorzy decydują się na rozwiązania najwyższej jakości. Produkty Lafarge spełniają najlepsze standardy.

Przedstawiciele Państwowych Portów Lotniczych skrupulatnie zbadali nasze rozwiązania: wizytowali warszawskie wytwórnie Lafarge, sprawdzili laboratorium betonu na Żeraniu, a nawet nadzorowali samą produkcję. Lafarge jest światowym liderem innowacji w zakresie betonów specjalnych. O wyborze dostawcy zadecydowała w tym przypadku właśnie jakość i technologia – informuje Andrzej Koton, Dyrektor ds. Betonu Regionu Wschodniego w Lafarge.

Lafarge dostarczał materiały na warszawskie lotnisko od kwietnia 2010 r. Beton Lafarge wcześniej był wykorzystany także na dwóch innych lotniskach w Polsce: w Balicach pod Krakowem i Powidzu koło Gniezna.

Od Okęcia do Chopina

Lotnisko na warszawskim Okęciu oddano do użytku w 1934 roku. W pierwszym roku dzialalności port obsłużył nieco ponad 10 tys. pasażerów. Tuż przed II wojną światową Okęcie miało połaczenia z 6 lotniskami krajowymi i 17 zagranicznymi. Niemal do końca  wojny infrastruktura lotniska, z którego korzystali Niemcy, pozostawała nienaruszona. Jednak wycofujące się w styczniu 1945 wojska niemieckie zniszczyły doszczętnie pas startowy wraz z zabudowaniami. Odbudowa trwała długo, dopiero w 1969 roku oddano do użytku w pełni gotowy Międzynarodowy Dworzec Lotniczy. Dwa lata później odprawiono pierwszy milion pasażerów. Od 1989 roku lotnisko jest sukcesywanie rozbudowywane. W 2001 roku otrzymało imię Fryderyka Chopina. Obecnie korzysta z niego ok. 9,5 mln pasażerów rocznie.

 

AKTUALNOŚCI budowlano-remontowe

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem