Pierwsza edycja akcji Ekoszkoła, organizowanej przez Knauf Insulation, zakończyła się pomyślnym finałem. Dzięki zaangażowaniu ponad 20 000 internautów przeprowadzona zostanie termomodernizacja budynku szkoły im. Tadeusza Kościuszki w Chechle w województwie małopolskim. Remont pozwoli zmniejszyć zużycie energii obiektu o 50% oraz zredukować emisję CO2 o 40%, jak również znacząco poprawić komfort cieplny w salach lekcyjnych.

31 stycznia zakończyła się pierwsza edycja Akcji Ekoszkoła, której celem było przeprowadzenie remontu szkoły podstawowej w Chechle oraz edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rozwoju. Warunkiem wykonania termomodernizacji była rejestracja co najmniej 20 000 uczestników na stronie internetowej www.akcjaekoszkola.pl.

Kampania została wsparta działaniami reklamowymi w internecie i PR na portalach skierowanych do finalnych konsumentów. Do Akcji można było dołączyć również na portalach społecznościowych Facebook i Nasza Klasa. Wykorzystywano marketing szeptany (WOMM) oraz rozbudowane działania amplifyingowe. Firma Knauf Insulation nawiązała współpracę z ponad 600 szkołami na terenie całej Polski promując projekt renowacji budynku szkoły w Chechle w kontekście wyborów samorządowych 2010 pod hasłem „Oddaj głos na remont szkoły”. Strona www.akcjaekoszkola.pl uzyskała kilkaset tysięcy odsłon, zaś zarejestrowani uczestnicy wysłali ponad 80 000 zaproszeń do swoich znajomych.

Cieszy nas fakt, że akcja spotkała się z dużym zaangażowaniem ze strony internautów. Dzięki nim zostanie przeprowadzony remont szkoły podstawowej, która wymagała termomodernizacji i ograniczenia zużycia energii – mówi Beata Kuskowska, Marketing Communications Manager w firmie Knauf Insulation.

Knauf Insulation od lat prowadzi działania na rzecz rozwoju ekologicznego i energooszczędnego budownictwa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dzięki działaniom CSR prowadzonym w Internecie możliwe jest dotarcie do szerokiego grona internautów, którzy chętnie angażują się w akcję zapraszając swoich znajomych, aby osiągnąć wspólny cel społeczny. Gwarantuje to wolumenowy sukces akcji, który jest tożsamy z realizacją założonego projektu społecznego a przy tym zapewnia realizację celów marketingowych firmy, takich zwiększenie świadomości marki, jej wyróżnienie i pozycjonowanie – dodaje Beata Kuskowska.

Patronat nad akcją objęła Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, która zajmuje się działaniami edukacyjnymi w zakresie ekologicznego zarządzania obiektami szkolnymi. Oprócz współpracy przy remoncie szkoły w Chechle strategiczne partnerstwo z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska przewiduje realizowanie kolejnych projektów termomodernizacyjnych z wykorzystaniem zrównoważonych środowiskowo materiałów izolacyjnych firmy Knauf Insulation. Wełna mineralna w ECOSE® Technology to innowacyjny produkt wytwarzany z naturalnie występujących (lub wtórnych) surowców. Biotechnologia zastosowana przy łączeniu włókien bazuje na naturalnych komponentach, wolnych od formaldehydu, fenolu, akrylu oraz sztucznych barwników, co zapewnia lepszą jakość powietrza wewnętrznego w budynkach i zostało potwierdzone m.in. Certyfikatem Eurofins Indoor Air Quality.

Duże zainteresowanie Akcją Ekoszkoła sprawiło, że firma Knauf Insulation zapowiedziała kolejną edycję konkursu. Wezmą w niej udział szkoły z miast, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu w Chechle. Wyborem szkoły zajmie się specjalna komisja, składająca się z przedstawicieli Fundacji Partnerstwo dla środowiska oraz ekspertów z Knauf Insulation. Uwzględnione zostaną te obiekty szkolne, które w największym stopniu wymagają przeprowadzenia termomodernizacji. Szczegóły dotyczące II edycji opublikowane zostaną już wkrótce na stronie www.akcjaekoszkola.pl.

 

AKTUALNOŚCI budowlano-remontowe

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem